Taki autómentő blog

Hasznos információk az autómentés világából

Leggyakoribb használt autó hibák autómentős szemmel

Leggyakoribb használt autó hibák autómentős szemmel

Az ember életében az egyik legfontosabb mérföldkő, mikor új vagy használt gépjárművet vásárol magának vagy a család részére. Az autóvásárlást van, aki önerőből, mások hitelből vagy lízingelés segítségével próbálják megoldani. Az elkövetkezendő néhány sorban szeretném röviden elmondani véleményem a használt autókkal kapcsolatban autómentős szemmel.

Tipikus problémák az új autóknál

Takács Gergő vagyok, autómentéssel foglalkozom most már öt éve. Számos dolgot láttam és tapasztaltam már az autókkal kapcsolatban. Azt kell mondjam, hogy manapság egy új autóval is majdnem annyi hiba van, mint egy 10 éves használttal. Persze ez márka, típusfüggő, de sok esetben igaznak tűnik ez az állításom. Nézzünk meg egy új autót. Példának okáért vegyük a Fordnak a 2.0 TDCI dízel motorját. Ezek a motorok rettentő kényesek. Számos esetben probléma van a porlasztókkal. Hozzáteszem én is így jártam. Elindultam a szalonból a 0 kilométeres Fordommal, majd 30km után lerobbantam. Ezek a szériás autók 30.000km belül mind megálltak, s már csak tréleren mentek a szervizbe.

Vannak nagy német luxus márkák, ahol szintén találkozhatunk gyári hibákkal. Volt olyan új Mercedes széria, amit havi rendszerességgel vittünk a szervizbe, úgy, hogy volt az autókban pár 1000 km. Típustól függetlenül viszünk olyan autókat, amiben egy cső szétdurrant és elfolyik a víz, de egyre többször találkozunk olyan új autókkal, amivel elektromos gondok akadtak. Ez utóbbi mostanában nagyon megszaporodott, nem is csoda, hiszen az új járművekben igen sok az elektronika, mert a kényelem lett az első számú szempont az autók tervezése során.

Ezek után az ember elgondolkodik, hogy biztos kell nekem egy új autó, ha ugyanannyi a gond, mint egy használttal? Ezt mindenkinek magának kell eldönteni. Nyilván, ha anyagilag megengedhetjük, egy új autó kényelme, felszereltsége össze nem hasonlítható egy 20 éves használttal, illetve azt se felejtsük el, hogy újnál adnak 5-8 év garanciát is, mellyel azért jó szájízzel gurulunk ki a szalonból. Mellesleg egy 10 – 15 éves autó töréstesztjét össze sem lehet hasonlítható egy mostani autó töréstesztjével. Jómagam azt javaslom, hogy mielőtt autót vásárolnánk, olvassunk teszteket az autókról és a benne lévő motorokról. Számos esetben olyan információ birtokába juthatunk, ami meg fogja változtatni az eredeti véleményünket.

Tipikus problémák a használt autóknál

Na ez az a rész, ahol szinte lehetetlen általánosítani. Viszont a személyautókon belül, a márkák között bizony már tudjuk kategorizálni a gyakori hibákat. Nem tudom ismerik-e, de van az a mondás, hogy „3 F autót sose vegyél! Francia, Ford, és Fiat.” Ez nagyon sok esetben sajnos meg is állja a helyét, bár azért ezek közül is sok jó autó akad. Család, barátok, ismerősök között is számos pro – kontra érveket tudnék felsorakoztatni. A 2000-es évjárat közepi Renaultoknál típus hiba olyan 15-20 évnél a kártyás indító és a kulcsba szerelt elektronika. Vannak erre a hibára specializált szerelők, akik megoldják a problémát, de nem olcsó múltaság. Külföldről behozott Fordokat is érdemes elfelejteni, java része leharcolt, pár 100 euros autó, amit itt a kereskedők egy jó hirdetéssel kelendővé tesznek. 2 közeli ismerősöm is megjárta a kintről behozott Ford Focussal. Egy vagyont kellett rákölteni és az eladás során sajnos nem azt az összeget kapták érte, amit szerettek volna.

BMW e60, e46 tipikus fiatalok kedvence autó, java része kintről behozott, eléggé használt, a magyar ember megveszi, hogy BMW-be ülhessen, de ezek általában az első évben meghibásodnak az utakon, főleg a dízel motorosok. Nézzük a Fiatokat. Gyakori náluk az elektromos hibajelenség. Olyan tudnak produkálni, ami szinte lehetetlen. Ezek általában a villamossági szerelők kedvencei. A francia Citroeneknél is a leggyakoribb probléma az elektronika meghibásodása. Nézzünk egy Japán példát is. Mazda 6 motorikusan nagyon jó autó, ritka, hogy bármi gond lenne velük, főleg a benzinesekkel. Viszont a korrózió hamar megeszi. Sajnos elmondhatjuk, hogy, a japán autók közül az első hely van a rozsdásodási listán. Ugyanígy a német prémium Mercedes is egész hamar korrodálódni kezd, pedig valljuk be, eléggé jó autó a Mercedes, mégis a korozói hamar láthatóvá válik rajta. Még érdemes megemlíteni a W210 Vito-t. Ezek az autók azok, melyek vizes bázisú festést kaptak, és már képesek voltak szinte új korukban hamar a rozsdásodás útjára lépni.

Milyen használt autót érdemes venni autómentős szemmel?

Na de hogy ne csak a rosszat írjam le, mondok pár tippet olyan autóra, amik az én meglátásom szerint a legmegbízhatóbbak, és autómentős révén nem is nagyon viszek. Honda Jazz, Dacia, Toyota, Honda Civic, KIA CEED, talán ezek az autók azok, melyeket bátran tudnék ajánlani autóvásárlásra.

Tippek az autóvásárláshoz

A végére még megjegyezném, hogy a külföldi autókkal tényleg óvatosan! Sok külföldi városban tekergetik az órákat, és az 550.000km-ből máris 150.000 lesz. Ügyfélkapun van lehetőség lekérni az autó addigi adatait, mint például az eddigi tulajdonosok, km óra állás évekre lebontva, stb., ami egy Magyarországon forgalomba helyezett autónál nagyon szuper dolog és nagy segítség egy éppen használt autót vásárolni készülő személynek.

Azonban a külföldről behozott, sokszor leharcolt verdákat nem tudjuk ezzel a módszerrel megnézni, hiszen itthon új okmányokat kap, azaz a nulláról indít. Esélyünk nincs kideríteni, hogy esetleg hány tulajdonosa volt a járműnek, illetve a valós kilométert sem tudhatjuk biztosan. Csak az van, amit az eladó / kereskedő mond.

Amit még tanácsolhatok, hogy minden egyes vételnél legyen velünk olyan személy, aki ért az autókhoz és tud minket figyelmeztetni, ha valami nagyobb gond van az autóval. Roppant kellemetlen tud lenni, mikor megveszünk egy szupernek tűnő autót, a következő héten pedig már az útról vontatják az újdonsült családtagot a szerelőhöz, aki legrosszabb esetben a fél vagyonunkat elkéri, mert olyan rossz állapotban van az autó. Rengeteg ilyen mentésem volt az utóbbi hónapokban, és én, aki ezzel is keresem a kenyerem, arra kérek mindenkit, hogy alaposan nézzen utána kitől, mit vásárol. Egy hozzáértő személy (még ha díj ellenében is) legyen velünk, vagy az is bevett szokás, hogy ismerős / független szemvízbe nézessük át a megvásárolni kívánt autót, így talán kiküszöbölhetjük az esetleges nagyobb problémákat. Ez utóbbi opciót egyébként sok kereskedő nem szereti és sokan nem is engedik elvinni autót. Ilyenkor azonnal érdemes tovább állni, mert ez felettébb gyanús.

Legyetek körültekintőek! Remélem tudtam néhány hasznos észrevételt megosztani Önnel kedves olvasó. Ha autóvásárlásban gondolkodik, és ezt szeretné lízingelve megoldani, akkor szívből ajánlom az Eu-leasing.hu csapatát.

Takács Gergő
autómentő szakember
takiautomento.hu