Taki autómentő blog

Hasznos információk az autómentés világából

Autómentő szolgáltatások az M0 – ás autópálya északi szakaszán

Autómentő szolgáltatások az M0 – ás autópálya északi szakaszán

Érdekesen alakult az elmúlt egy évben az M0 – ás autópálya északi szakaszának forgalma autómentős szemmel. A Covid 19 vírusfertőzésnek köszönhetően az emberek többsége otthon maradt a home office keretén belül. Ez igazán jól látszódott a közlekedésben, hiszen még a kritikus reggeli időszakokban is nyugodtan lehetet haladni 100 -110 kilométeres sebességgel is. 2021. május második hetétől újra visszatért a régi forgalom és már a reggeli időszakokban is jelentős torlódások alakultak ki. Mostani cikkünkben bemutatjuk a kritikus útszakaszokat az M0-ás autópálya északi szakaszán és elmondjuk, hogy milyen jellegű hibákhoz szokták kihívni a Taki autómentőt.

Kritikus útszakaszok az M0 –ás autópálya északi szakaszán

M3-as bevezető szakasz

Aki a 11 főút irányába tart az M0 –ás autópálya északi szakaszán és szeretne becsatlakozni az M3-as autópályára, annak korán kell autóba szállnia, ha nem szeretne órákat tölteni a dugóban várakozva. Az elmúlt két hétben arra lettünk figyelmesek, hogy az M3 –as autósztráda Budapest felé vezető szakasza reggel háromnegyed hét után szinte járhatatlan. Majdnem a Fóti Auchanig áll a sor. Az M0-ás autópályán érkezők nagyon lassan tudnak becsatlakozni az M3-as autópályára, aminek az eredménye, hogy az M3-as autópályáról felhajtani kívánó gépjárművek nem tudnak kijutni az M0-ás autópályára. A hirtelen sávváltás nagy odafigyelést igényel, mert gyorsan megtörténnek a koccanásos balesetek. Autómentő vállalkozásunkat itt a koccanásos balesetek mellett a motor túlmelegedéséből származó műszaki meghibásodásokhoz és a defektekhez hívják rendszeresen. Az elmúlt időszak tapasztalásai alapján javasoljuk minden gépjármű tulajdonosnak, akik Budapestre igyekeznek, hogy ha van rá mód, reggel korán induljanak el, hogy időben megérkezzenek a célállomásra. A délutáni időszakban hozzávetőlegesen négy óra környékén indul meg az őrület, mikor a Budapest agglomerációjában élők hazafelé veszik az útjukat a munkahelyről.

Fóti lehajtó

A Fóti lehajtó az M3 –as becsatlakozó ponttól néhány száz méterre található. Sajnos az M3 – as felvezetőnél kialakult torlódás miatt itt is ugyan azok az állapotok uralkodnak, amit az M3 –as autósztráda bevezető szakaszán.

M2 –es autópálya lehajtó

Az M0-ás útszakaszról be lehet csatlakozni az M2-es autópályára. A Covid ideje alatt ez gyorsan és egyszerűen megoldható volt, akár reggel nyolc órakor is. Ez idén májustól megszűnt. Aki reggel hét óra után próbálkozik ezzel a manőverrel, számolnia kell, hogy akár 20 -30 percet is várakoznia kell a kilométeres sorban. Mindennek az oka az, hogy számos sofőr nem gondolkodik előre és az utolsó pillanatban próbál besorolni az M2-es autópálya lehajtóra. Így feltartja az M0-ás forgalmat és lassítja az M2-es autópályára történő bejutást. A legtöbb baleset itt a szabálytalan besorolás, a sebességkorlátozás be nem tartása és a követési távolság figyelmen kívül hagyásából származik. Igen gyakran szoktunk autómentőnkkel kivonulni a ráfutásos vagy koccanásos balesetekhez, de már volt rá példa, hogy a speciális autómentési szolgáltatást kellett nyújtani, mert egy furgon az árokba kötött ki. Gyakorlati tanácsunk erre az útszakaszra, hogy már próbáljunk az M3-as leforduló után a külső sávba navigálni, hogy a felesleges veszélyhelyzeteket el tudjuk kerülni.

Autómentő M0

Dunakeszi Auchan lehajtó

Az M0 –ás autópályáról a Dunakeszi irányában történő haladás a reggeli órákban (főleg 7 óra után) igen kritikus. Talán köszönhető ez annak is, hogy az Auchan felé vezető utat egy körforgalom lassítja, ami teljes dugót okoz. Aki reggeli órákban ezen a szakaszon szeretne továbbhaladni, készüljön fel a kilométeres sorbanállásra. A levezető szakaszon és az M0- ás autópályán is áll a sor. Sajnos a gyakorlatban látjuk, hogy több vezetőnek későn jut eszébe, hogy le szeretne kanyarodni ezért a tovább menő szakaszon megáll és feltartja az egyenesen tovább haladni szándékozókat. Itt is előfordulnak ráfutásos balesetek, mert rövid távon kell megállni hírtelen nagy sebességről. A dugóban történő araszolás miatt történnek koccanásos balesetek. Erre a szakaszra a Taki autómentőt általában motor meghibásodás (felforr a hűtővíz), lerobbant gépjárművek elszállítása vagy baleset miatt mozgásképtelenné vált autók elszállítása miatt szokták hívni.

Váci úti lehajtó

Az M0 – ás autópálya északi szakaszán a Megyeri híd előtt még lehetősé van lehajtani a Váci út irányában. Egy erős folyamatos kanyarodás után a felüljárót elhagyva a Váci út felé tudunk haladni. Ezen a szakaszon reggel hét óra körül még lehet haladni. Később a kétsávos útszakasz a Káposztásmegyeri lehajtónál szinte dugig van, ami akadályozza a kétsávos úton történő folyamatos haladást. Itt a problémát még a Váci út elején rövidre állított jelzőlámpák és a Dunakeszi irányából érkező autósforgalom is nehezíti. A fenti okok miatt a forgalom lelassul és reggel fél nyolc környékén az M0 –ás autópálya Váci lehajtója is alig járható. A balesetek oka itt a felhajtónál meghatározott 40km/h tábla figyelmen kívül hagyása (átsodródik az autó a szembe jövő sávba), a szabálytalan előzés és sávváltás miatt alakul ki. Számos gépjármű tulajdonos úgy gondolja, hogy ő egy rally bajnok és ennek megfelelően halad gépjárművével, amivel másokat veszélybe sodor. Ezen az útszakaszon legtöbbször defekt, futómű sérülés vagy balesetes autók elszállítása miatt hívják autómentő vállalkozásunkat.

Autómentés M0

Autómentő szolgáltatásaink az M0 –ás autópálya északi vonalán

A Taki autómentő Budapesten, Pest megyében és Magyarország teljes területén nyújtja autómentős szolgáltatásait. Az M0 –ás autópálya északi szakaszán az alábbi szolgáltatásaink elérhetők.

  1. Klasszikus autómentés (műszakilag meghibásodott járművek elszállítása)
  2. Tréleres autómentés
  3. Speciális autómentés
  4. Balesetes autók elszállítása
  5. Futómű sérült autók elszállítása (pl: törött rugó, kifordult kerék, törött tengely stb.)
  6. Defektes autók elszállítása
  7. Furgonmentés
  8. Motormentés
  9. Elektromos autók mentése
  10. Hibrid autók mentése
  11. Kisbuszok mentése
  12. Mozgásképtelen autók szállítása elektronikai probléma miatt
  13. Félretankolás

Rövid összegzés autómentős szemmel

Az M0 –ás autópálya északi szakaszán a reggeli időpontban történő haladás reggel 7 óra előtt még igen jónak mondható. Sajnos az idő múlásával egyre több autó érkezik az agglomerációból és ennek köszönhetően torlódások alakulnak ki több lehajtónál (Pl: M3 autósztráda lehajtó, M2-es autópálya lehajtó, Dunakeszi lehajtó, Váci úti lehajtó stb.). A közlekedési szabályok be nem tartás miatt (Pl: gyorshajtás, szabálytalan előzés, szabálytalan sávváltás stb.) számtalanszor alakulnak ki kisebb koccanások vagy ráfutásos balesetek. A dugóban történő araszolásoknak köszönhetően azoknál az autóknál, amelyek kevésbé vannak, karban tartva gyakran felforr a hűtővíz, ami a motor meghibásodásához vezethet. Az M0 –ás autópálya ezen szakaszán a legtöbbször balestes autók, műszakilag meghibásodott autók és elektromos meghibásodás miatt mozgásképtelenné vált autók elszállításához szokták a Taki autómentőt hívni. Ha Önnek autómentés, autószállításra, autópályán történő autómentés vagy egyéb speciális autómentő szolgáltatásra van szüksége, keresse meg vállalkozásunkat az év bármelyik napján éjjel nappal. Autómentés 0-24 szolgáltatásunk erőssége, hogy az általunk vitt járművek biztonságban vannak, mert cégünk rakománybiztosítással rendelkezik. Takiautómentő